Πέμπτη , 10 Απριλίου 2025
Αρχική / Επικαιρότητα / Ερώτηση στη Βουλή για τη μετατροπή του 34ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων σε Πειραματικό Νηπιαγωγείο

Ερώτηση στη Βουλή για τη μετατροπή του 34ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων σε Πειραματικό Νηπιαγωγείο

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την απόφαση μετατροπής του 34ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων σε Πειραματικό Νηπιαγωγείο, κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Έξαρχος, Γιάννης Δελής και Νίκος Παπαναστάσης.

Συγκεκριμένα, αναφέρουν: “Μέσα στον Φλεβάρη του 2025 ανακοινώθηκε αιφνιδιαστικά από το ΥΠΑΙΘΑ,  με το ΦΕΚ 269/ 30 -01-2025, ότι το 34ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων μετατρέπεται σε Πειραματικό. Η απόφαση αυτή πάρθηκε χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ενημέρωση ή συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 34ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων, τους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Προαποφασίστηκε αυθαίρετα ότι από τη σχολική χρονιά 2025 – 2026 δεν θα μπορούν να φοιτούν πια στο νηπιαγωγείο τα παιδιά της γειτονιάς, αφού οι μαθητές θα επιλέγονται με κλήρωση από όλο το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων.

Αυτή η εξέλιξη βρίσκει αντίθετο τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 34ου Νηπιαγωγείου, που με δημόσιο έγγραφό του και παραστάσεις διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου και στην Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, εκφράζει την έντονη αντίθεσή του. Αντίθεση έχουν εκφράσει δημόσια η Ένωση Γονέων του Δήμου Ιωαννιτών και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ιωαννιτών.

Η μετατροπή του νηπιαγωγείου σε Πειραματικό, δημιουργεί πολλαπλά παιδαγωγικά και κοινωνικά προβλήματα που το ΥΠΑΙΘΑ, η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων & Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, η οποία εισηγήθηκε την μετατροπή,  θα έπρεπε να λάβουν σοβαρά υπόψη. Δεν λήφθηκε καν υπόψη το γεγονός ότι τα σχολεία δεν είναι απλώς χώροι μετάδοσης γνώσης και δεξιοτήτων, αλλά και χώροι κοινωνικοποίησης των παιδιών. Ότι παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων μεταξύ των παιδιών και των οικογενειών τους, που έχουν ως βάση την τοπική γειτονιά, την κοινότητα. Αυτό δεν μπορεί να συντελεσθεί σε ένα νηπιαγωγείο με νήπια από όλο το λεκανοπέδιο, χωρίς αναφορά στην κοινωνική ομάδα της γειτονιάς. Επιπλέον, η διατήρηση των σχολείων της γειτονιάς-συνοικίας,  διευκολύνει αναμφίβολα τον εργαζόμενο γονιό στην καθημερινότητά του, αλλά και τον συνολικότερο οικογενειακό του προγραμματισμό.

Η λειτουργία ως Πειραματικό θα οδηγήσει στην αναγκαστική μετακίνηση της πλειοψηφίας των νηπίων στο 5ο  Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων, το οποίο βρίσκεται στο γειτονικό σχολικό συγκρότημα της Ακαδημίας, το οποίο είναι ήδη κορεσμένο, με πολύ παλιές εγκαταστάσεις (κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1930). Φιλοξενεί 4 Δημοτικά Σχολεία, ένα Ειδικό Σχολείο και ένα Νηπιαγωγείο. Ήδη στο συγκρότημα αυτό υπάρχουν σοβαρά λειτουργικά προβλήματα που οφείλονται στον μεγάλο πληθυσμό των μαθητών, την παλαιότητα του κτηρίου και στους μη λειτουργικούς-προσβάσιμους χώρους. Είναι ενδεικτικό ότι το 34ο  Νηπιαγωγείο που λειτούργησε πριν δυο χρόνια  σε ολοκαίνουργια κατασκευή, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αποσυμφόρηση του 5ου Νηπιαγωγείου.  Μετά από αυτή την αποσυμφόρηση οι χώροι που καταλάμβανε το 5ο Νηπιαγωγείο στο συγκρότημα της Ακαδημίας, παραχωρήθηκαν στο 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο. Είναι φανερό ότι η λειτουργία του 34ου Νηπιαγωγείου ως Πειραματικού θα οδηγήσει σε τμήματα  των 25 νηπίων ή και ακόμα μεγαλύτερα, στα όμορα Νηπιαγωγεία της περιοχής, καταστρατηγώντας βασικές αρχές των επιστημών της αγωγής.

Κανένας δεν μπορεί να διαφωνήσει με την εφαρμογή της νέας επιστημονικής γνώσης σε πειραματικό επίπεδο. Η πειραματική εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων είναι καλοδεχούμενη, εφόσον ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξή τους και στη διάχυση της νέας επιστημονικής γνώσης σε όλον τον μαθητικό πληθυσμό. Για ποιον λόγο όμως αυτό πρέπει να γίνεται μόνο στους «λίγους και εκλεκτούς» των Πειραματικών, των Προτύπων ή των Ωνάσειων Σχολείων; Ποια επιστημονική μεθοδολογία προκρίνει να γίνεται η εφαρμογή της καινοτομίας σε επιλεγμένο πληθυσμό μαθητών και όχι σε τυχαίο δείγμα δημόσιων σχολικών μονάδων που θα περιλαμβάνει μαθητές όλης της κοινωνικής διαστρωμάτωσης; Συντελεί ή όχι αυτή η εξέλιξη στη δημιουργία κατηγοριοποιημένων σχολείων πολλών ταχυτήτων και διαφορετικών κατηγοριών, στη λειτουργία ακόμη και των Πειραματικών σχολείων ως σχολείων της ελίτ;

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, ποια μέτρα θα πάρει για:

– Να ακυρωθεί η απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ για μετατροπή του 34ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων σε Πειραματικό νηπιαγωγείο, απόφαση που βρίσκει αντίθετη όλη την κοινωνική, επιστημονική  και  σχολική κοινότητα.

– Να παρθούν άμεσα μέτρα ολόπλευρης στήριξης των δημόσιων σχολείων της κάθε γειτονιάς και να σταματήσει η πολιτική κατηγοριοποίησης των δημόσιων σχολείων”.

 

Δείτε Επίσης

Δήμος Ζίτσας: Συνάντηση με τους Προέδρους των Δημοτικών Κοινοτήτων για ζητήματα πυροπροστασίας

Συνάντηση με στόχο την ενημέρωση και ενεργοποίηση των Προέδρων των Δημοτικών Κοινοτήτων, πραγματοποιήθηκε στο Δήμο ...